nätmobbing

Usch, nu är jag arg. Riktigt jävla arg! (ursäkta språket.) Loggade in på facebook nu när jag kom hem och ser att jag fått en inbjudan till ett evenemang.

Hur kan en annan människa göra så mot en person? Varför?

Jag sitter och skakar av ilska.

Eftersom jag känner båda personerna gissar jag att det är avundsjuka som ligger bakom det hela. Men att sjunka så lågt, det kan jag inte förstå. Att vilja skada en människa psykiskt tycker jag personligen är nästan det värsta man kan göra. Det är inget som man kan blåsa och sätta ett plåster på. Det kräver tid och otroligt mycket stöd och styrka från personen i fråga, samt personerna i dess närhet.

Jag vet att jag hade gått under helt, och jag hoppas med hela mitt hjärta att admin på facebook ser våra anmälningar mot evenemanget och hinner ta bort det innan personen det handlar om ser det.


Det är precis samma sak i kommentarsfälten på alla dessa bloggar som finns, stora som små. Så otroligt elaka kommentarer. Hur orkar man bry sig om att någon är för tjock/smal, om någon sminkar sig för mycket eller för lite? Det är väl helt upp till personen själv.

Var inne på kissies blogg innan, och hittade en kommentar, som bara är en i mängden av alla kommentarer hon får varje dag. Undra hur många procent av dom som är elaka och nedvärderande?

Frågan är vem det är som är patetisk, den som tjänar stooora pengar på sin blogg eller den personen som går in och kommerterar så här? Ja, jag vet vad jag tycker iaf!

/Amanda

 


Kommentarer
Postat av: Matilda

Det är verkligen sjukt. Men....what goes around comes around. Förr eller senare.

2011-10-18 @ 17:50:39
URL: http://showjumper.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0