Cardinal ♥


efter ca 1 månad.
första tävlingen på bortaplan
6månader
ett år
så många som har tvivlat på oss.
så många gånger jag har fått höra att jag är dum i huvudet för att jag köpte en 5åring som inte hade gjort så mycket och som var lite (läs: mycket) egen. som inte kunde vara med på framhoppningar eftersom han var totalt livrädd för att möta andra hästar i annat än skritt.
när folk i klubben och andra frågar en varför man har kvar hästen. varför man inte köper en annan som inte är så komplicerad och som man inte behöver kämpa så med.
men detta var mitt val. jag valde att gå från världens snällaste c-ponny på 16år till en glad och livlig femåring. en häst som visste precis när han gjorde fel men inte visste hur han skulle lösa det så det blev rätt. en så otoligt mysig och snäll häst som han finns nog nästan inte. ja, han är lite muppig och man förstår sig inte alltid på han. MEN så mycket som jag har lärt mg på han är det nog tveksamt om jag skulle gjort på någon annan häst. kanske hade vägen varit enklare, men inte alls så lärorik.
jag har inga som helst problem med att sätta mig på okända hästar och inom 10-15 minuter hitta knapparna hyfsat bra.
jag kommer aldrig få veta hur det hade blivit om jag hade köpt en d-ponny istället eller en läromästare. det enda jag vet är att jag älskar Cardinal och är beredd att kämpa för att de som såg ner på oss ska ändra uppfattning.♥
älskade häst ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0